Rozwój

Wszystko o ubezpieczeniu OCP

Wszystkie przedsiębiorstwa, które zajmują się przewożeniem towarów na zlecenie swoich klientów, muszą ponosić za nie ponosić odpowiedzialność. Bardzo chętnie wybieranym rozwiązaniem jest wykupienie polisy ubezpieczeniowej, która zapewnia ochronę, gdyby doszło do wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń, takich jak uszkodzenie ładunku. W poniższym artykule przedstawiamy wszystko, co warto wiedzieć o ubezpieczeniu OCP. Zapraszamy do lektury.

Ubezpieczenie OCP – doskonałe rozwiązanie dla przewoźników 

Właściciele firm transportowych muszą dbać nie tylko o to, by zapewnić swoim klientom jakość usług na najwyższym poziomie. Równie istotne jest zabezpieczenie się na wypadek, gdyby doszło do uszkodzenia przewożonych na rzecz klientów towarów. Podczas transportu to właśnie przewoźnik ponosi odpowiedzialność za ładunek. Jego obowiązkiem jest nie tylko dostarczenie ładunku we właściwym stanie, ale także zrealizowanie usługi zgodnie z przyjętym harmonogramem. 

Aby zabezpieczyć się na różne nieprzewidziane zdarzenia, wiele firm przewozowych decyduje się na zakupienie ubezpieczenia OCP. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej przewoźnika jest dedykowane wszystkim osobom, które zawodowo zajmują się transportowaniem towarów. Czas trwania takiej polisy wynosi 12 miesięcy. Przewoźnik, który realizuje usługi wyłącznie na terenie Polski, może zdecydować się na OCP na potrzeby transportu krajowego. Jeżeli firma transportowa zajmuje się świadczeniem usług przewozowych także poza granicami Polski, powinna wówczas zdecydować się na polisę dedykowaną to transportu międzynarodowego. Dokładny zakres polisy OCP zawsze jest uzależniony od indywidualnej polityki prowadzonej przez daną firmę ubezpieczeniową. Każda z takich polis zawsze jednak wykracza poza zwyczajną polisę OC, która jest obowiązkowa. 

Jaki jest zakres polisy OCP? 

Polisa OCP dotyczy towaru, który przewozi dany przewoźnik. Dzięki takiej polisie ochrona jest gwarantowana zarówno przewoźnikowi jak i jego klientom, którzy oczekują na daną przesyłkę. Zakres ochrony może dotyczyć takich sytuacji jak:

  • opóźnienie terminu realizacji dostawy w związku z działaniem czynników niezależnych od firmy,
  • kradzież przewożonego ładunku,
  • kradzież pojazdu, którym transportowano towar, 
  • zniszczenie towaru, 
  • klęska żywiołowa, np. pożar, powódź, trzęsienie ziemi.

Wskazane powyżej elementy najczęściej są wskazywane jako zakres ochrony, jednak każda z firm może mieć nieco inną ofertę. Są ubezpieczyciele, u których zakres ochrony jest szerszy a także i tacy, u których jest on węższy. 

Kiedy ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania?

Każda umowa polisy OCP zawiera dokładne informacje na temat wyłączeń, czyli sytuacji, w których odszkodowanie nie zostanie wypłacone. Kiedy ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania? Odmowa jest wydawana najczęściej, gdy:

  • kierowca był pod wpływem alkoholu bądź innych środków odurzających,
  • gdy osoba kierująca pojazdem nie posiadała uprawnień, 
  • doszło do przekroczenia czasu pracy kierowcy, 
  • pojazd nie był sprawny technicznie, 
  • uszkodzenie towarów nastąpiło w związku z niezastosowaniem się przez kierowcę do przepisów ruchu drogowego. 

Więcej szczegółowych informacji o ubezpieczeniu OCP można znaleźć na  https://pragmago.pl/porada/ubezpieczenie-ocp-co-musisz-wiedziec-o-oc-przewoznika-drogowego/

 

Artykuł sponsorowany

 

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *