Marketing

Jak budować zaangażowanie i zwiększać sprzedaż poprzez newsletter?

Email marketing to narzędzie sprzedaży, które od lat cieszy się niesłabnącą popularnością ze względu na swoją skuteczność. Listy mailingowe pozwalają wysyłać bezpośrednie wiadomości do określonej grupy odbiorców, którzy sami zapisali się na newsletter. W jaki jednak sposób przekonać osoby potencjalnie zainteresowane tematem mailingu, aby dopisały się do listy? Jak zabrać się do budowania listy mailingowej, która później posłuży do sprzedaży produktów czy usług?

1. Dlaczego warto budować listę mailingową – jakie są zalety listy mailingowej?

2. Lista mailingowa – w jaki sposób zachęcić ludzi do zapisywania się na listy mailingowe?

3. Newsletter – jak zaangażować zapisanych do czytania list mailingowych?

Dlaczego warto budować listę mailingową – jakie są zalety listy mailingowej?

Dlaczego warto utworzyć listę mailingową? Jakie są zalety posiadania takiej listy? Przede wszystkim wysyłanie wiadomości e mail odbywa się masowo na każdy adres listy. Dodatkowo aby utworzyć mailing nie trzeba płacić kroci; niskie koszty oraz duża skuteczność przyciągają do tej formy marketingu. Dodatkowymi zaletami są: budowanie relacji z klientami, możliwość automatyzacji lub odwrotnie – personalizacja wiadomości. Także możliwość przypomnienia o porzuconych koszykach sprzedażowych oraz segmentacja odbiorców i możliwość przekazywania istotnych informacji.

Lista mailingowa – w jaki sposób zachęcić ludzi do zapisywania się na listy mailingowe?

Nikt nie lubi spamu i słabych maili. Otwieralność maili w wielu przypadkach jest więc dość niska. Ludzie z nieufnością podchodzą do zapisywania się na kolejną listę. Jak więc ich do tego zachęcić? Ważne jest to aby formularz zapisu obiecywał odbiorcom jakąś darmową wiedzę, może darmowego e-booka, jakiś kurs lub zestaw materiałów. Istotne jest, aby ta darmowa rzecz faktycznie była warta wpisania do formularza swojego adresu email. W innym przypadku ludzie przejdą obojętnie obok twojego newslettera a ty stracisz szansę na mailową, bezpośrednią sprzedaż.

Newsletter – jak zaangażować zapisanych do czytania list mailingowych?

Nie wszyscy użytkownicy listy subskrybentów będą tak samo chętni na czytanie poszczególnych maili, wysłanych do nich w ramach newslettera. Jak więc ich do tego zachęcić? Na pewno szablon newslettera powinien być atrakcyjny i czytelny jednak szablon to nie wszystko – warto zastanowić się jaki jest cel twoich odbiorców, co może ich zainteresować, co może im pomóc. Dopiero zrozumiawszy ten cel można zacząć tworzyć angażujące treści np. korzystając z pomocy profesjonalnego stratega marketingowego https://www.prissani.pl.

 

Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *